سرمایه گذاری شمش نقره

کافه سیلور نوشت

شمش نقره

نوسانات و ریسک سرمایه گذاری در نقره


سرمایه گذاری در شمش نقره گاهی می تواند در کوتاه مدت سود بیشتری نسبت به طلا داشته باشد. سرمایه گذاری کوتاه مدت بهتر در نقره به دلیل نوسانات بالاتر آن نسبت به طلا است. سرمایه گذاری در طلا در طول زمان نسبت به نقره نوسانات کمتری دارد. به همین دلیل ریسک سرمایه گذاری در طلا کمتر از نقره است.

 

از جمله مواردی که بر روی لیست قیمت شمش نقره تاثیر دارد می توان به هزینه تولید، نرخ تورم، قیمت دلار، حجم خرید و غیره اشاره کرد که تمامی این عوامل به صورت مستقیم بر روی لیست قیمت شمش نقره در بازارهای داخلی کشور نقش دارد.

 

برخی از سرمایه گذاران بر این باورند که سرمایه گذاری تنها در زمان تورم مهم است. در صورتی که دور از واقعیت است. در بسیاری از موارد سرمایه گذاری در شرایط رونق اقتصادی منجر به بازده سرمایه گذاری بالایی می شود. اما سرمایه گذاری هایی وجود دارد که بهتر است در شرایط رکود اقتصادی انجام شود. یکی از این سرمایه گذاری ها که در شرایط رکود بسیار مناسب است، سرمایه گذاری در نقره است.

 

برای اطلاع از آخرین قیمت روز و همچنین ارتباط مستقیم با تامین کنندگان شمش نقره می توانید از وبسایت کافه سیلور (نقره) استفاده کنید.

به عنوان بزرگترین مرجع خرید و فروش عمده ایران، این امکان را در اختیار خریداران و فروشندگان قرار داده است تا بدون دخالت واسطه های متعدد با کافه سیلور به صورت مستقیم ارتباط برقرار کرده و نسبت به خرید یا فروش محصول مورد نظر خود اقدام کنند.

برای اطلاع از قیمت محصول مورد نظر خود نیز می توانید با کارشناسان ما  تماس برقرار کرده و نسبت به استعلام قیمت کالا اقدام کنید. چگونه بهترین تامین کنندگان شمش نقره را پیدا کنیم؟


نقره چیست و کاربرد های آن


نقره عنصری شیمیایی با علامت Ag، فلزی گران بها، نرم، چکش خوار و انعطاف پذیر با رنگ سفید متمایل به خاکستری است که این فلز پس از صیقل دادن  براق می شود. بالاترین رسانایی الکتریکی و بالاترین هدایت حرارتی را دارد و از نظر چکش خواری بعد از طلا در رتبه دوم قرار دارد. در دمای 961 درجه سانتیگراد ذوب می شود و در حدود 2200 درجه سانتیگراد می جوشد. عیار و کیفیت نقره با مقدار نقره خالص مخلوط شده با فلزات دیگر بیان می شود. نقره تجاری معمولی دارای درجه بندی 999 می باشد.


سرمایه گذاری در طلا یکی از سرمایه گذاری های سنتی در جامعه است. اکثر افراد جامعه سعی می کنند روی طلا سرمایه گذاری کنند و تمایل کمتری به سرمایه گذاری روی نقره دارند. دلیل آن بی اطلاعی از بازار نقره است. طلا و نقره فلزات گران بهایی هستند و یکی از ذخایر ارزش در طول تاریخ بوده اند. این فلزات گران بها تفاوت هایی دارند. یکی از تفاوت های اصلی این دو در مصرف صنعتی آن هاست.


بر اساس مطالعات، حدود 57 درصد نقره تولید شده در صنعت استفاده می شود، اما تنها حدود 12 درصد از طلای استخراج شده در صنعت استفاده می شود که بیشتر آن در جواهرسازی است. با وجود این تفاوت ها در مصرف این دو فلز، می توان شرایط سرمایه گذاری روی آنها را توضیح داد. در شرایطی که رکود رخ می دهد، به دلیل کاهش تولید ناشی از رکود، میزان مصرف نقره در واحدهای صنعتی کاهش می یابد. با کاهش تقاضای صنعتی برای نقره، قیمت آن کاهش می یابد. در نتیجه بهترین زمان برای سرمایه گذاری در نقره در بحبوحه رکود است. با رونق اقتصاد و افزایش تولید صنعتی، تقاضا برای نقره افزایش می یابد. این افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت نقره می شود و کسانی که در دوران رکود روی این فلز سرمایه گذاری کرده اند سود زیادی خواهند برد.

 

شمش نقره


فلز نقره بخرید


ساده ترین راه برای سرمایه گذاری در نقره این است که به بازار بروید و در واقع فلز نقره را بخرید. نقره به صورت سکه، شمش در دسترس است و بسیاری از دلالان شمش، شمش های نقره را در اندازه ها و وزن های مختلف خرید و فروش می کنند. شمش نقره معمولاً در اندازه های یک اونس تا 1000 اونس فروخته می شود.
یکی از مزایای داشتن شمش نقره این است که می توانید مستقیماً ارزش دارایی های خود را ردیابی کنید. البته این روش معایبی هم دارد. ابتدا برای خرید نقره از فروشنده باید سود کمی بپردازید و اگر پشیمان شدید و خواستید آن را به فروشنده برگردانید باید به آنها تخفیف بدهید. اگر قصد دارید نقره خود را برای مدت طولانی نگه دارید، می توانید این هزینه ها را نادیده بگیرید. اما برای کسانی که به طور منظم خرید و فروش می کنند، این هزینه ها می تواند قابل توجه باشد. علاوه بر این، ذخیره سازی شمش نقره نیز نیازمند مشکلات لجستیکی است که هزینه هایی را به همراه خواهد داشت.

 

نقره چیست و کاربرد های آن


صندوق های قابل معامله در بورس


برای معامله گران صندوق های قابل معامله در بورس که دارای فلز نقره هستند، جایگزین خوبی برای نگهداری خود فلز است. هر سهم از صندوق های سرمایه گذاری بورسی نقره بستگی به مقدار نقره دارد و معمولا قیمت سهام صندوق به قیمت نقره بسیار نزدیک است. مانند هر صندوق دیگری، صندوق قابل معامله در بورس نقره نیز هزینه هایی دارد که از طریق سهامداران تامین می شود. اما این هزینه نسبتا کم است و می توان آن را نادیده گرفت. به عنوان مثال، iShares Silver ETF هزینه سالانه 0.5٪ را دریافت می کند.
برخی از سرمایه گذاران این روش را دوست ندارند. زیرا این وجوه به شما مالکیت واقعی نقره را نمی دهد. علاوه بر این، سهام این صندوق ها ممکن است با سود یا تخفیف نسبت به قیمت واقعی نقره معامله شود که در زمانی که می خواهید سهام خود را بفروشید، تفاوت قیمت ایجاد می شود. با این حال، سهام این صندوق های قابل معامله در بورس این فرصت را به شما می دهد تا در حرکت عمومی بازار نقره شرکت کنید.

شمش نقره

سهام معدن نقره


یکی دیگر از راه های سرمایه گذاری در فلز نقره، خرید سهام شرکت های معدن نقره است. ارزش سهام معدن نقره متناسب با قیمت نقره تغییر می کند. یعنی با افزایش قیمت نقره، ارزش سهام معادن نقره نیز افزایش می یابد و با عملکرد ضعیف نقره در بازار، سهام معادن نیز کاهش می یابد.گاهی اوقات، برای نرخ ثابت افزایش در قیمت شمش نقره، سهام استخراج می تواند چندین برابر با درصد مشخصی افزایش یابد. با این حال، با خرید سهام استخراج نقره، ریسک عملکرد ماینر ها و عملیات واقعی استخراج را نیز می پذیرید. گاهی اوقات یک حادثه در یک معدن خاص یا یک اشتباه در اکتشاف معدن می تواند باعث کاهش موجودی آن معدن شود. برای این منظور برای کاهش ریسک از دست دادن سرمایه، بهتر است سبد سهام خود را از چند معدن مختلف انتخاب کنید.

شمش نقره


شرکت های پخش نقره


خرید سهام شرکت های پخش نقره یکی از راه های سرمایه گذاری در این فلز گران بها است. این شرکت ها خودشان عملیات استخراج را انجام نمی دهند، بلکه مسئولیت تامین مالی معدنچیان را بر عهده دارند و در مقابل از محصولات آنها استفاده می کنند. معمولاً این شرکت ها نقره را با قیمتی کمتر از قیمت بازار از همکاران معدنی خود خریداری می کنند و هزینه آن را به صورت توافقی و تدریجی پرداخت می کنند و از سرمایه آن سود می برند. بنابراین، سهام شرکت‌ های پخش نقره با قیمت نقره بالا و پایین می‌شود، اما این به کیفیت قراردادهای مالی که منعقد می‌کنند نیز بستگی دارد.

شمش نقره


کدام روش برای سرمایه گذاری در نقره برای شما مناسب است؟


بهترین راه برای سرمایه گذاری در نقره به نیاز شما بستگی دارد. اگر ترجیح می دهید روی نقره به عنوان یک کالا سرمایه گذاری کنید، خرید شمش نقره یا خرید سهام صندوق های قابل معامله در بورس برای شما مناسب است. بسته به اینکه می خواهید شمش نقره را برای مدت طولانی نگه دارید یا به طور منظم سهام خود را بخرید و بفروشید.
برای کسانی که به دنبال بازدهی بالاتر هستند، سرمایه گذاری در سهام استخراج عاقلانه تر است. در حالی که شرکت های توزیع نقره تمایل به ثبات قیمت بیشتری دارند. ماینینگ به سرمایه نیاز دارد و اکثر سهام معدنی سود سهام پرداخت نمی کنند. در حالی که شرکت های حمل و نقل نقره معمولاً سود سهام پرداخت می کنند، زیرا به عنوان یک شرکت مالی به یک جریان نقدی سالم نیاز دارند.سرمایه گذاری روی نقره برای همه مناسب نیست. اما اگر فکر می کنید بازار به خوبی تثبیت شده است، بهتر است در شرکت هایی سرمایه گذاری کنید که بیشتر در معرض نقره قرار دارند تا بیشترین بهره را از سرمایه گذاری خود ببرید..

شمش نقره


چگونه در نقره سرمایه گذاری کنیم؟


قبل از پرداختن به این موضوع، لازم است با دو اصطلاح مورد استفاده در بازار نقره آشنا شویم. نقره استرلینگ و شمش نقره اصطلاحاتی هستند که در بازار وجود دارند. میله های نقره بالاترین خلوص نقره با 99.9% موجود در بازار هستند. نقره خالص کمتر برای مصارف تزئینی و صنعتی استفاده می شود. برای اینکه از نقره برای مصارف صنعتی استفاده شود، ناخالصی های خاصی به آن اضافه می شود. این ناخالصی باعث استحکام بیشتر و چکش خواری بهتر نقره می شود.

در این صورت به این نوع نقره نقره استرلینگ می گویند. برای تبدیل نقره خالص به استرلینگ، آن را با فلزات دیگری مانند روی، مس یا نیکل ترکیب می کنند. آلیاژ به دست آمده که نقره استرلینگ نام دارد حدود 92.5 درصد خالص است. برای سرمایه گذاری روی نقره بهتر است شمش نقره خریداری کنید. از آنجایی که شمش های نقره نسبت به نقره استرلینگ واکنش پذیری کمتری دارند، بنابراین سیاه شدن آنها برای آنها سخت تر است. لازم به ذکر است که مقاومت نقره در برابر اکسیداسیون زیاد است اما واکنش نقره باعث تغییر رنگ آن می شود. البته تغییر رنگ ناشی از واکنش نقره با اکسیژن به راحتی قابل حذف است.

 

شمش نقره


در حال حاضر تنها راه حل سرمایه گذاری روی نقره، خرید فیزیکی آن است. زیرا در بورس برخلاف طلا که صندوق های سرمایه گذاری مختلفی برای آن وجود دارد، صندوق سرمایه گذاری نقره ای وجود ندارد.نقره به فضای بیشتری نیاز دارد.بله، نقره نسبت به وزنش ارزان تر است، که باعث می شود نسبت به طلا به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز داشته باشد. در مقیاس کوچک، تفاوت بین طلا و نقره ممکن است چندان زیاد نباشد، اما برای مؤسسات مالی و سرمایه گذاری، این یک مشکل بزرگ است. شما می توانید 50000 دلار طلا را در یک دست نگه دارید، اما برای نگه داشتن همین مقدار نقره به 10 جعبه کفش بزرگ نیاز دارید!

 


نقره کاربرد های صنعتی بیشتری نسبت به طلا دارد


12 درصد از عرضه سالانه طلا در صنعت استفاده می شود، در حالی که این میزان برای نقره 56 درصد است. نقره کاربرد های فراوانی دارد و روزی نیست که بدون آن بگذرد. نقره در همه چیز از وسایل الکترونیکی و پزشکی گرفته تا باتری ها و پنل های خورشیدی یافت می شود. گفته می شود در میان تمام فلزات، نقره با ارزش ترین است: بدون آن، زندگی مدرن مانند امروز وجود نداشت.ذخایر نقره در حال کاهش بوده در حالی که طلا در حال افزایش است.


در درازمدت، این موضوع تاثیر بسزایی بر قیمت نقره خواهد داشت. دولت ها و موسسات مالی زمانی دارای ذخایر بزرگ نقره بودند، اما بیشتر این ذخایر دیگر وجود ندارند و تنها ایالات متحده، هند و مکزیک دارای ذخایر نقره هستند. دلیل اصلی عدم صرفه جویی دولت در نقره این است که سکه های نقره دیگر ضرب نمی شوند، بلکه در صنعت استفاده زیادی می کنند. بنابراین در صورت افزایش تقاضای صنعتی، دولت نمی تواند پاسخگوی تقاضای نقره باشد و قیمت آن به یکباره به شدت افزایش می یابد. در مقایسه، بانک‌های مرکزی در سراسر جهان سالانه حدود 30000 تن طلا ذخیره می‌کنند و حتی بیشتر خرید می‌کنند. بنابراین در صورت افزایش تقاضا برای طلا، دولت به راحتی می تواند جبران کند، بنابراین قیمت طلا افزایش قابل توجهی پیدا نمی کند.

شمش نقره


کلام آخر:


یکی از روش های کمتر شناخته شده برای سرمایه گذاری در ایران، سرمایه گذاری در بازار نقره است. بهترین زمان برای ورود به بازار نقره و سرمایه گذاری در آن نزدیک به اوج رکود زمانی است که قیمت نقره در پایین ترین حد ممکن قرار دارد. با توجه به اینکه نقره کاربرد صنعتی قابل توجهی دارد، تقاضای آن در شرایط رکود کاهش می یابد. کاهش تقاضا منجر به کاهش قیمت نقره در بازار می شود.

اما رکود مانند هر پدیده اقتصادی دیگری در نهایت به پایان می رسد و با رونق مجدد اقتصادی، تقاضا برای این فلز مهم افزایش می یابد و بر همین اساس قیمت آن نیز افزایش می یابد.آخرین نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که زمان خرید نقره باید با دقت انتخاب شود تا پس از ورود به دوره رونق، سود سرمایه گذار بیشتر شود. هرچه خرید های بیشتری در اوج رکود انجام شود، سود بالقوه بیشتری برای سرمایه گذار خواهد داشت.

 

 

شمش نقره

شمش نقره ۹۹۹

فروش شمش نقره خالص ۹۹۹ با حک گواهینامه (certificate ) در وزن نیم کیلو گرم، ارسال توسط پیک به تهران و تیپاکس به شهرستان با قیمت خرید روز

دقت نمایید شمش های دست ساز قیمتی به مراتب پایین تر نسبت به شمشهای دارای گواهینامه اعتباری جهانی دارند. شمش های دست ساز بدون اعتبار هستند.

 

خرید شمش بیشتر به عنوان سرمایه گذاری و همچنین برای ساخت جواهرات و صنعت به کار می رود.

 

خرید نقره ۹۹۹ یا شمش نقره

نقره خام و شمش هر دو با خلوص ۹۹ درصد هستند اما تفاوت شمش اعتبار آن در سراسر جهان است، با جک شدن کد اعتباری بر روی شمش عیار آن اثبات پیدا می کند.

شمش های

شمش یک قطعه از مواد خالص ، معمولا فلز ، است که ریختگران آن را به شکل مناسب در می آورند. برای ساخت شمش ذوب کردن فلز ، شکل دادن ، سرد و گرم کردن و  برش یا فرز نیاز است.

در بعضی مواقع مواد غیر فلزی و نیمه هادی که به صورت فله ای تهیه می شوند نیز به شکل شمش در آورده ی شود ، شمش های فلزی گران بها را می توان به عنوان ارز (یا بدون ریختگری و پردازش به اشکال دیگر مانند ساچمه و … ) به عنوان ذخیره ارزی ، مانند شمش نقره و طلا استفاده کرد .

 

 

انصراف از نظر
فقط کاربران عضو می توانند نظر بدهند